Partnercontent

#FoodHeroes blijven aan de slag

De sector lanceert een steuncampagne en vraagt alle Belgen om met de hashtag #FoodHeroes op sociale media werknemers te bedanken die aan de slag blijven om de voedselproductie en -bevoorrading te waarborgen.
De sector lanceert een steuncampagne en vraagt alle Belgen om met de hashtag #FoodHeroes op sociale media werknemers te bedanken die aan de slag blijven om de voedselproductie en -bevoorrading te waarborgen.

Ook tijdens de coronacrisis is het van vitaal belang dat de Belgische agro-voedingsketen kan blijven zorgen voor voeding en dranken. Helaas zien veel voedingsbedrijven intussen werknemers uitvallen, vergroot de druk op wie wel blijft werken en dreigen de kosten zwaar op te lopen. Fevia vraagt daarom dringend extra steun voor voedingsbedrijven en hun werknemers. De sector lanceert een steuncampagne en vraagt alle Belgen om met de hashtag #FoodHeroes op sociale media werknemers te bedanken die aan de slag blijven om de voedselproductie en -bevoorrading te waarborgen.

De verscherpte maatregelen om de verspreiding van het coronavirus te beperken, laten zich voelen bij bedrijven en werknemers in de voedingsindustrie. “Onze mensen verdienen alle steun en respect voor de inspanningen die ze doen om ook in moeilijke omstandigheden te blijven zorgen voor onze voeding en dranken. Onze bedrijven nemen extra voorzorgsmaatregelen, onder meer rond social distancing, maar we willen nog een stap verder gaan. Samen met onze 27 subsectoren roepen we alle Belgen daarom op om onze voedingshelden via de sociale media een hart onder de riem te steken met de hashtag #FoodHeroes”, zegt Fevia-voorzitter Jan Vander Stichele.

Helaas merken heel wat voedingsbedrijven intussen een stijging van het aantal werknemers in arbeidsongeschiktheid. Uit een recente enquête bij leden van Fevia blijkt dat 60% van de voedingsbedrijven nu reeds meer absenteïsme ervaren. Bij 39% van de voedingsbedrijven heeft dat intussen ook een impact op de productie. Fevia vraagt de federale overheid dan ook om de voedingsbedrijven en hun werknemers die aan het werk blijven te stimuleren.

“We moeten het aantrekkelijk houden voor werknemers om te blijven werken en vragen de overheid om daarbij te helpen. Tegelijk krijgen onze bedrijven te maken met een sterk toenemende kost, door de arbeidsongeschiktheid en door alle bijkomende uitgaven en uitdagingen om de coronacrisis het hoofd te bieden. Ook zij hebben nood aan extra ondersteuning”, aldus Bart Buysse, CEO van Fevia. “We moeten de voedingsketen draaiende houden. Laten we er dus voor zorgen dat we de bevoorrading van beschermingsmateriaal en andere productiebenodigdheden kunnen blijven garanderen, en dat ook de andere schakels in de agrovoedingsketen operationeel blijven.”

De posts met de hashtag #FoodHeroes staan gebundeld op de website www.foodheroes.be.

Wat heb je nodig

Krijg GRATIS toegang tot het artikel
of
Proef ons gratis!Word één maand gratis premium partner en ontdek alle unieke voordelen die wij u te bieden hebben.
  • checkwekelijkse newsletter met nieuws uit uw vakbranche
  • checkdigitale toegang tot 35 vakbladen en financiële sectoroverzichten
  • checkuw bedrijfsnieuws op een selectie van vakwebsites
  • checkmaximale zichtbaarheid voor uw bedrijf
Heeft u al een abonnement? 
Geschreven door Wouter Verheecke31 maart 2020
company corner

FEVIA

WETENSCHAPSSTRAAT 14, BRUSSEL 1040Meer info
Chocolade afgewerkte productenChocolade grondstoffenChocolade halffabrikatenChocolaterieConfiserieVerpakking & labelGroothandel bakkerijproductenGroothandel confiserie & chocolaterieGroothandel zuivelwarenPatisserieLezers verpakking & label
Print Magazine

Recente Editie
28 oktober 2025

Nu lezen

Ontdek de nieuwste editie van ons magazine, boordevol inspirerende artikelen, diepgaande inzichten en prachtige visuals. Laat je meenemen op een reis door de meest actuele onderwerpen en verhalen die je niet wilt missen.

In dit magazine