EENVOUDIG RETOURBELEID VERHOOGT VERTROUWEN EN KLANTENTEVREDENHEID
Retourzendingen, zoals terugbetalingen en omruilingen, zijn een integraal onderdeel van e-commerce. Online detailhandelaren stellen alles in het werk om ervoor te zorgen dat de online-winkelervaring zo aangenaam mogelijk voor hun klanten verloopt. Dit geldt ook voor retourverzoeken. Volgens een onderzoek van UPS raadpleegt 54% van de consumenten wereldwijd de retourprocedure van een webwinkel voordat ze een aankoop doen. 73% verklaart dat hun ervaring met retourzendingen invloed heeft op de waarschijnlijkheid dat zij opnieuw bij een handelaar zullen kopen. Panasonic draagt met de Toughbook N1 handheld computer bij aan kosteneffectieve en duurzame oplossingen voor één van de grootste uitdagingen van de sector.

Er zijn talloze redenen voor retourzendingen: beschadigd product, slechte kwaliteit, verkeerde maat, voldoet niet aan de verwachtingen, enz. In al deze gevallen zal de ontevreden klant een omruiling of terugbetaling eisen. Op lange termijn kan het echter tijdrovend en dus kostbaar zijn om op de retouraanvragen te reageren. Daarom is een duidelijke retourstrategie en een optimale retour- en ruilbeheersysteem nodig.

De Toughbook N1 handheld met geïntegreerde schuine barcode lezer is een kosteneffectieve en duurzame oplossing voor retourmanagement in de e-commerce. De handheld is speciaal voor post- en logistieke bedrijven ontworpen. De robuuste tablet wordt gebruikt voor het volgen van voertuigen, traceerbaarheid met handtekeningafname, sensorbesturing en GPS-positiebepaling. De mobiele toepassingen op basis van controlesoftware worden steeds talrijker en vereisen een krachtig systeem dat deze kan beheren. Zo draagt de Toughbook niet alleen bij tot een efficiënt beheer van de inkomende stroom, maar ook tot de logistiek van online retourzendingen en de uitdagingen waarmee de sector wordt geconfronteerd.

Tom Lauwers, Business Consultant van Panasonic's Mobile Solutions Business, verklaart: "Tegenwoordig is de grootste uitdaging in de e-commerce het toenemende aantal retourzendingen en vooral het beheer ervan, wat moeilijker is dan men zou denken. Veel onlinehandelaren zijn zich niet bewust van het aantal retourzendingen en de kosten daarvan, noch van de afstand en de tijd die daarvoor nodig is. Goed inzicht in dit proces zorgt ervoor dat de klantervaring verder geoptimaliseerd kan worden.”
Voor meer informatie: www.toughbook.be
